Czasami gry mogą edukować lub zachęcać młodych ludzi do bycia bardziej dojrzałymi. poniżej podajemy kilka przykładów, w jaki sposób można wykorzystać gry do celów edukacyjnych i budowania dojrzałości u klientów.
WYCHODZENIE Z KREDYTÓW
W lipcu 2018 r. W Stanach Zjednoczonych odbyła się premiera serialu komediowego telewizji TruTV, zatytułowanego: „Paid Off”. Każdy odcinek Paid Offu zawiera trzech uczestników z kredytami studenckimi, którzy omawiają wpływ, jaki wywarł na nich dług. Program podkreśla wagę i absurdalność amerykańskiego długu studenckiego, uczestnicy programu muszą odpowiedzieć na ciekawe pytania, aby zarobić gotówkę. Chociaż w każdym odcinku jest tylko jeden zwycięzca, każdy uczestnik zarabia trochę pieniędzy, aby pomóc w zadłużeniu.
OSZCZĘDZANIE
W marcu 2018 r. nigeryjski dostawca usług finansowych Diamond Bank wprowadził platformę cyfrową umożliwiającą ludziom planowanie swojej finansowej przyszłości, zapisywanie, czatowanie i aktualizowanie wiedzy finansowej podczas grania w gry. Stworzona we współpracy z Women’s World Banking, Dreamville zamierza angażować się szczególnie w młodych ludzi w celu promowania wiedzy w obszarze finansów. Usługa jest wspierana przez Financial Sector Deepening Africa (Afryka FSD) i finansowany z pomocy rządu Wielkiej Brytanii.