Pierwszy flagowy sklep Hipanda w Japonii to sklep odzieżowy dla masowej marki streetwear, który zawiera lustrzany labirynt w stylu Kusamy w czerni i bieli, naśladujący kolory i wzory futra gniewnego misia pandy znajdującego się w logo marki. Mroczna stylizacja sklepu nazywana niekiedy anty-Hello Kitty zamienia go we własną wersję domu duchów. Przestrzeń, zaprojektowana przez Curiosity, wykorzystuje światło i technologię AR, aby stworzyć szereg spersonalizowanych ścieżek, które prowadzą klientów w poszukiwaniu niewidzialnego ducha.

Jak to działa? Po pierwsze, wyszukiwanie rozpoczyna się w chwili, gdy klienci wskazują telefonem fasadę, gdy wściekły panda wyskakuje na nich i pęka konfetti przypominające rtęć. Następnie, zarówno poprzez interakcje cyfrowe, jak i analogowe – pierwsza AR, druga oparta głównie na świetle – ujawnia obecność gospodarza wśród koszulek i bluz na wieszakach, które poruszają się w rytm jego rzekomych kroków (ekspozycje są ruchome) . W innym pokoju morze odbijających się piłek przeskakuje przez urządzenie przenośne (tablet), dopóki ponury gospodarz zmaterializuje się w mglistej komnacie na końcu ścieżki sklepowej. Wygląda to jak próba złapania upiornie przerażającego Pokemona w tajemniczo oświetlonym, minimalistycznym nawiedzonym dworku. Aranżacja wnętrz, synchronizacja świateł oraz system doświadczeń kupującego są spektaklem na wysokim poziomie, są pełne artyzmu. Warto zobaczyć!